Resultat...

Ja, jävlar... jag har bara tränat ordentligt i typ två veckor och jag kan redan stänga knappen på mina gamla älskade sommarbrallor =). Mina baggy- (stavas det så?) jeans är sjuuuukt för stora. Jag som älskar de brallorna, men jag hade för allt i världen inte velat fylla ut dem! Mina andra favvo-jeans kan jag inte stänga knappen på än, men snaaaart hoppas jag. Jag som har haft två 25 kilo plus graviditeter på mindre än två år, har något att jobba med på en del ställen, läs först och främst tjej-magen... Men röven är stl 36 igen... Så när jag häller ner mig i ett par brallor så klämmer det runt magen om det sitter bra i röven, och om de sitter bra i midjan, så hänger det i röven... ;S. Men det var priset för mina ♥♥

Har även börjat med Silica-tabletter (hår, hud, naglar) igen och jag fortsätter att lovprisa dem, för det gör verkligen underverk med håret...! Det är mitt skönhetstips till er, det bjuder jag på. Men då kan väl Du dela med dig av ett av dina skönhetstips! Blink, blink till mina läsare! (Fattar för övrigt inte vart alla ni trogna läsare kommer ifrån ;)... Kommentera gärna nåt ibland så jag vet vem som läser ;) )

En annan grej, jag har länge gått och undrat över varför så många tjejer har så vackra "ballerina-knutar" i håret, något som jag inte lyckats åstadkomma sedan jag klippte bort mitt långa barr... Jag tänkte att de kanske har brödskalkar i håret som man hade "förr i tiden"... När jag började efterforska så visade det sig att det kunde dölja sig skumgummi i knuten... Så jag gick ner på Kicks och frågade varför ingen hade berättat det för mig..?! Tjejen på Kicks sa att det har kommit ut en hårpryl som kallas munk (alltså inte en syltmunk) som man ska ha inne i knuten, men tills nu har man haft en socka inne i knuten! Jag visste ju att det var nåt fuffens! Jag visste det! Jag visste det! Jag köpte en sådan munk, men kommer förmodligen aldrig hinna använda den... Men OM jag nu skulle vilja det så behöver jag inte ha en socka i håret... (tänk typ Nickos gamla tubsocka...) och inte gammalt bröd heller för den delen...

Hårmunkar



Tja!

Kommentarer
Postat av: Annica

jag måste prisa solbrun tabletterna, speciellt för en blekfis som mig, jag får en vacker lyster i huden och blir lättare brun och dessutom gör den underverk för min hy och min eksem försvinner nästan helt när jag äter de.



Skönhetstips har jag tyvärr inte många på lager förutom att jag använder mineralsmink (tikei) och det mår min hy också mycket bättre av.

2012-05-02 @ 10:05:05
URL: http://annista.blogg.se/
Postat av: Sofie

En bra hårinpackning gör susen!! :) Fick lära mig hos frissan idag att när man ska använda hårinpackning ska man först tvätta igenom håret med schampoo, sedan lägga i hårinpackning och när man sköljt ur håret ska man ta balsam. Avsluta alltid med kallt vatten :) Ska själv börja med den proceduren regelbundet nu i hopp om ett friskare hår :) (Man ska även försöka undvika hårprodukter som innehåller silicon)

2012-05-02 @ 18:03:17
URL: http://sofiiethatsme.blogg.se/
Postat av: Sara

Tack Sofie och tack annica. Jag ska prova era tips! =)

2012-05-02 @ 21:34:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0