Fullt upp ...

... som vanligt!

En vanlig dag:

05.00 Min älskade son vaknar och är superglad, kommer till min säng och sitter och bankar med en leksaksbil i mitt ansikte och skrattar, försöker dyka från sängkanten, vill upp!

05.30 KAFFE! 4 koppar. Bäbin får välling och macka.

07.30 Kitty vaknar, ser Bolibompa och äter frukost. VILL VÄLJA KLÄDER SJÄLV!

08.30 Packar in barnen i syskonvagnen, Kitty vill klä på sig själv och vill INTE åka vagn, småtjafsar och mutar. Hon får GÅ till dagis, men hon måste SITTA för att vi ska kunna komma ner i hissen.

08.45 Lämnar på dagis.

9-11 Prommis med sovande bäbi i vagnen eller hem och träna på Crosstrainern.

11-13 Leker med sonen, plockar undan. Jag kan räkna en Måltidsersättare som min lunch! Och massa äckligt vatten. Lilleman äte nåt som jag förberett dagen innan. (Vill inte ha burkmat ju).

14.00 Kitty kommer hem från dagis (pappa hämtar), hon fikar och sover middag.
Eller: Det är jag som hämtar henne och då går vi till solbacken och handlar.

16.30 Middag som maken oftast lagar och då sitter jag på lekmattan med kottarna eller så är jag Blixten mcqueen =)

17.00-19.00 Plocka undan efter middagen, badar barn (helst tillsammans med dem). Kitty ser film en stund.

19.00 Alexander sover. 19.00-05.00 .

20.00 (ibland senare) Läser saga för Kitty. Kitty sover. Jag hänger upp tvätten och diskar nappflaskor.

20.00-22.00 Vuxen tid! Jag och maken ser på ett efterlängtat avsnitt av "Game of Thrones" och delar ibland på en vinflaska fast det är mitt i veckan =). Alternativt han kollar ishockey och jag läser en bok eller står på crosstrainern... Eller bloggar.

22.00-23.00 Går och lägger mig. Måste få SOVA!!! I bland får jag nästan panik för att jag känner att jag måste hinna sova! Jag vet ju att det är upp före tuppen.

Men om 20 dagar börjar jag JOBBA! Inge mer föräldraledigt för mig med andra ord... Det är lite ledsamt. Tänk att vår lillkille redan blir 10 månader! Snart ett år... Därför njuter jag av att vara hemma, även om jag måste upp 05.00... Är ju så mysigt att få vara med barnen... Alexander som är så gosig och ska kramas och klänga som en liten ap-bebis och Kitty som är så klipsk och så rolig att vara med.... Trots att jag en vanlig dag är ca 75% mamma Sara och 25% är jag Blixten mcqueen (Kittys stora idol) =) =), så kommer man verkligen att sakna den här tiden. Man borde inte behöva jobba heltid när man har småbarn..., men det är en annan fråga. Nu ska jag läsa och sedan sova!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0