Dessa osnutna ongar... =)

Kitty säger "Mamma jag vill inte ha ägget, det är en kyckling i det!". Hon pekade på gulan... Hur förklarar man för en 2,5 åring att det inte är ett "sådant" ägg... Inte helt lätt. Och så ger hon lillebror chips och vi bara "Men han KAN JU INTE TUGGA JUUU!" Kitty; "Det kan han visst, han tuggar ju gröt!" Ameh... Man får verkligen passa på ibland.

Kitty går i sömnen och drömmer mardrömmar. Och kommer till vår säng varje natt nu mer. Det blir trångt. Lilleman sover förvisso i spjälisen till kl 05. Sedan blir det ännu trångare. Trängre heter det. Får lägga barnen lodrätt i sängen. Men då vaknar Kitty av att han sparkar henne i huvudet. Och helt plötsligt är rymdbebisen överallt i sängen på en gång. Jag brukar vakna av att han försöker få in mitt ansikte i sin mun.

Vet ni förresten hur man lugnar ned en gormig bebis som inte får sin mat fort nog? Eller vet ni hur man får bebis att ligga still på rygg när man ska byta bajsblöja? SÅPBUBBLOR! Amen! Om man blåser några såpbubblor mot gaphalsen så sitter i alla fall han med öppen mun och stora tefatsögon i en kvart, eller i alla fall i en minut, så man inte beöver koka över vällingen (jo det går att koka över i en micro) eller klumpa gröten...

Nej, gott folk, känner att jag har en massa ordbajs som bara vill ut, men nu ska jag vara lite social. Brollan är här nu.

Bajs! (så där lagom moget uttryckt)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0