Ugglan, Göken och Hackspetten

"Är ugglan vaken nu på natten?" "Var är ugglan nu?" Undrar Kitty när hon ska sova. Jag säger att ugglan bor i skogen. Men kommer ihåg att fråga henne om hon kommer ihåg vad en uggla är? Det minns hon inte. Jag tänker på min lillebror Eddie som var rädd för Göken. Han hörde göken från skogen och frågade mamma vad det var. "Det är ju bara göken", sa hon. Sedan hade han mardrömmar om göken på natten. Han förstod ju inte att det var en fågel... Det är göken i skogen som hoar... Låter det inte läskigt så säg? Så jag förklarade för Kitty att ugglan är en liten klok fågel. Idag frågade hon igen om ugglan bodde i våran skog. "Nej", sa jag. "Där bor bara hackspetten." Hackspetten! Hack-spett! Smaka bara på ordet! Jag tänkte ju på Hacke Hackspett typ... Men vad kan hon tro..? Nicko sa att nu får det bara bo små sparvar i vår skog! Hoooooooooooooo hoooooooooooo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0