På bättringsvägen...

Svininfluensa? Kanske det kanske... Men NU hoppas jag att det går åt rätt håll... Kitty har haft feber i en vecka, men var idag feberfri, peppar, peppar! Lilleman är väldigt hostig och snorig, men vid gott mod. Maken ligger inte längre på soffan och "ojjar sig" och ger ifrån sig diverse säl-ljud... Jag är ok, men trött eftersom barnen sovit dåligt, samt att man har sprungit upp på nätterna och tagit tempen på gumman. Just nu är det en liten tjej som är spyleds på att se film och äta glass... Hon vill till dagis och till snöhögen som traktorn skottat upp utanför vårt fönster. När Kitty vaknade efter en middagslur så förkunnade hon "mamma, jag vill åka minibuss! Snälla, mamma, jag vill åka minibuss...!" Vaddå feberdilerium? En annan rolig grej gumman kläckte ur sig när hon kom in i vardagsrummet och tittade på tavlan, som Nicko ägnat flera timmar åt,  var "Pappa, har du målat som en apa?!" Nicko skrattade så han kiknade! Mycket ska man få höra från sin två-åring det är då ett som är säkert...


Märks förresten att Kitty saknar alla i Kiruna, hon pratar om alla... Vi har bildspel på datorn som visar kort ifrån när vi var upp i december och Kitty frågar hela tiden efter alla... Hon pratar speciellt mycket om Natalie och Frida. Hon frågar hela tiden vad de gör... Typ "ska Natalie också borsta tänderna nu?", Har Frida en sån här?" När vi ska ut och åka bil frågar Kitty "ska vi till Henna och Rikard och baka chokladbollar?" Jag vill bara svara JAA DET SKA VI!" Men jag måste svara, "Nej, de bor så långt bort..." :(. Snyft... Det går inte en dag utan att Kitty pratar om Sofie och Micke, Johan och Stina och Nila, farmor och farfar, morfar och mormor... Varför bor vi här??? Och inte där...

Kitty: "Har jultomten kommit med Alexander?"
Jag: "Nej, det har han inte."
Kitty: "Då har vi köpt honom på Ica!"
Jag: "Alexander har varit i mammas mage. Kommer du ihåg det?"
Kitty: "Ja. När jag blir stor ska jag ha en bebis i magen!"


Kommentarer
Postat av: Henna

Tycker också att kitty ska få höra ett ja det ska vi! saknar er så otroligt mycket <3 <3 <3

2012-02-13 @ 10:11:00
URL: http://hennasblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0