Rumphasare...

Alexander hasar sig fram på rumpan tvärs över rummet. Och idag, 7 månader och 5 dagar gammal, lärde han sig att sätta sig upp själv! Och klara färdiga kryp..! Han står på knä och avvaktar, tar ett "steg" och lägger sig sedan på mage igen... Så snart! Den senaste veckan har han gjort mammahjärtat varmt med sitt "mamma, mamma, mamma". Ibland säger han pappa också.

Idag sa Kitty; "mamma, när man vattnar blomman så växer den. Men först har den varit en puppa!" =). Ja, nästan i alla fall. Sedan är hon sjukt duktig som lägger 50-bitars pussel helt själv och klarar av att göra klart dem! De är från 4+ så det tycker jag är coolt.

Så nu har jag fått skryta om mina barn! Men mest handlar det om att jag vill komma ihåg när de gör sådana här saker. Jag kan ju inte minnas allt. Den här bloggen är ju lite mer som min egen dagbok. Ingen skulle ändå vilja se mig posera på bild i olika outfits eller få skönhetsråd av mig heller för den delen... Här går jag bara runt i tröjor med puréfläckar och torkar kladdiga fingrar och byter bajsblöjor hela dagarna... Haha. Men jag skulle aldrig byta. Kärleken till barnen råder bot på allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0