Ingen inskolning denna vecka

För lilleman har haft magsjuka :(. Vet inte vad det har varit, men han har antagligen pulat i sig någonting dåligt... Det är så jobbigt när han "dammsuger" allt som ligger på golvet eller har smussel och smask i sandlådan. Usch! Tänder får han också. Så andra inskolningsveckan blir nästa vecka. Det gör inget. Jag tycker ju igentligen att han är för liten... Men vad ska man göra? Han måste ju ha dagisplats om vi får arbete... Det blir fyra nya ettåringar på dagis nu så de kommer verkligen att ha fullt upp. Fattar inte hur personalen orkar =). Jag kan då tycka att vi har fullt upp här hemma med en trotsig pott-tränar-tjej och en viljestark ettårs-fis. Kitty har varit på dagis utan blöja idag och hon for och handlade utan blöja. Men än så länge kan hon fortfarande glömma att hon måste gå, när hon är mitt uppe i någon spännande lek. Men det är helt klarrt framsteg i alla fall. Alexander har blivit en "ordspruta" och det kommer nya ord hela tiden. Just nu säger han "smaka" och "gott" och "min" och "nej".








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0