Sagan om is och eld

Sagan om is och eld är en fantasyserie skapad av George R R Martin. Det är en brutal serie med lika många delar fantasy som politiska intriger. Kungar som slåss, riddare, prinsessor, drakar och vålnade i en enda härlig röra =). Påminner lite om Sagan om Ringen. Fast mycket brutalare. HBO har i samarbete med Martin skapat TV-serien "Game of Thrones" som baseras på böckerna och som hade premiär 2011. Just nu går säsong 2 i USA och jag sitter och väntar på att maken ska natta dotter, så att vi kan avnjuta ett avsnitt tillsammans med ett glas vin. För det som de gör mest hela tiden i serien, förutom att spetsa huvuden på pålar, är att de hinkar i sig vin precis hela tiden! Och då blir man sugen... =). Ska precis börja läsa den tredje boken i serien och jag är helt såld! Det jag vill ha sagt är att jag verkligen rekommenderar både böckerna och TV-serien! Fast jag varnar för att den är ganska brutal på sina ställen... =) Oavsett om man gillar fantasy eller inte så är det här i en klass för sig. Det är så mycket mer! Det är mycket av allt som man vill ha och mer där till om jag säger så.

Böckerna...



Och TV-serien...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0