Prinsen 9 månader!

Kan ni fatta det! Lilleman♥ blir 9 månader idag! Bara tre månader tills han fyller 1 år och ska börja på dagis!! Han har den senaste veckan lärt sig att vinka och säga "hej" och han får inte nog av att göra det. Om man vinkar till honom så vinkar han tillbaka och strålar så man ser alla tänderna och så säger han "heeeeej!" Han säger ju även "titta där!" och "mamma", "pappa" och "nam-nam". Idag försökte han peka på saker men pekade med hela handen... men det är ju en bra början! =)

Lilleman har varit till läkaren med sin hosta och sitt slemmande och läkaren trodde eventuellt att han fått en släng av RS-viruset. Det är tur att han inte är någon mini-bebis, för då hade man ju blivit rädd. Men det är nog så obehagligt att vakna av att han inte får någon luft för att det är så mycket slem i halsen. Sedan hostar han tills han kräks upp det. Men sedan han fick hostmedicinen har det blivit bättre. Fast idag har det varit en trött liten krigare. Jag har också varit trött. Han slog upp sina blå kl 05.00 i morse, så som det är brukligt att bebisar gör. Som tur var somnade han om vid 06.00 och så fick vi sova tills Kitty♥ kom från eget rum 07.00. Det största framsteget är dock att lilleman har slutat att äta på natten! Jag tror det är 5 dagar sedan han åt på natten! =). Ja ni, snart kommer han tjata om att få en moppe, försöka dölja att han börjat snusa, ränner efter tjejer... =)

Lilleman tog sin förmiddagsvila i min famn idag. Han låg med sin rosiga kind på min bröstkorg och snusade med öppen mun så man såg de små risgrynen kika fram... Tanken slog mig, att allt för snart så ryms han inte att ligga mot mitt bröst.., så jag satt en hel halvtimme och bara njöt av honom, för den här tiden kommer inte tillbaka... Finns ingen 15-åring som vill ligga i sin morsas famn... Men det finns väl för all del annat man gör tillsammans med sina barn då! Typ reser, går och hejar på dertas fotbollsmatcher och sådant. =)


Lillprins Bus♥ (Fast korten är typ 1,5 månad gamla och jag slås av insikten att han redan är mycket större!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0