Majbrasa och annat smått och gott

Vi är nyss hemkomna från majbrasan och det var mycket folk, men annars inte mycket att hurra för. Barnen slocknade i alla fall, så jag väntar på kära maken och chansen att få se en film innan man slocknar själv...

Idag har jag och Kittsan bakat igen. Det blev lite efter eget huvud; irish cream-mums! Jag fotade faktiskt kakan, men jag tänker inte slänga upp bilden här (även om jag tänkte det från första början), det skulle ge en falsk bild av den perferkta hemmafrun/bullmamman (nämligen jag då)... Jag står typ inte i förkläde och huckle på huvudet och ler och gör underbara bakverk... Nej, mina kakor föds ofta ur kaos och vi står där i kaskader av mjöl och socker, Kitty äter allt hon får tag i (även bakpulver) och jag försöker att inte bli stressad och börja svära... Men våra kakor kanske blir bra (goda, fast inte alltid så vackra) för att vi gör dem med kärlek? Och Kitty har i alla fall roligt...

Idag när vi gick till Sunny Hill, så tvärstannade Kitty på vägen, pekade på en tuss hundhår och utbrast; "mamma, titta det är en tomte som har tappat skägget!" =)

Alexander går med gåvagnen fram och tillbaka... Har börjat peka och han äter själv! Jag tycker att det är tidigt att en 9,5 månaders bebis äter själv. Men han vill då inte ha någon burkmat inte! Han ska absolut äta det Kitty äter. Om han inte får det, försöker han ta hennes mat.. Så han äter fiskpinnar, korv och pyttipanna, köttfärssås... Burkmat är blä. Lika bra det, för jag hatar verkligen barnmatsburkar! Svindyra och måste sorteras. Lilleman må ha ett hett temperament och blir han förbannad så blir han det ordentligt. Men han är även tidig med mycket och kan mycket, just för att han är så enormt viljestark!

♥♥

 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0