Rutiner

Vi har börjat få lite rutiner nu...
Så här kan ett dygn se ut:
8:00 Alexander vaknar och sedan vaknar Kitty mellan 8-9. Ska hon till dagis måste jag oftast väcka henne.
Vi ligger i sängen och myser, blöjbyten och påklädning.
9:00 upp och lagar frukost till oss.
10.00 Alexander ammar första gången.
11:00 Bus och blöjbyten.
12-16 Alexander ammar och sover sedan (3-4 timmar)
16:00 Alexander ammar och sedan blöjbyte och bus. Lagar middag.
18.00 Alexander sover igen ca 2 timmar
20.00 Alex ammar och är vaken ett tag
21.30 Godnatt.
22:00-8:00 Alexander vaknar och äter ca 2 ggr per natt. Vaknar ca 5 ggr (allt som allt) och vill försäkra sig om att mamma är i närheten. Somnar om direkt.


Skillnaden mellan Alexander och Kitty är att Alex ammar var 2-3 timme och gör det på 5-10 min (tillföljd av att amningsnappen är borttagen tror jag). Kitty ammade en gång i timmen dygnet runt och tog en halvtimme på sig. Typ. Det låter mycket men det är nog inte så långt från verkligheten.
Jag skulle önska att Kittsan gick och lade sig tidigare, men det är inte alltid så lätt att få en 2 åring i säng... Hon går och lägger sig runt 21.00 som det är nu och somnar inte alltid förän halv tio... Men sedan sover hon non stop i ca 10 timmar!
Så lite rutiner har vi fått och det är så skönt! Alex är snart 11 veckor. Stressen från de första veckorna är bortblåst och Kitty har vant sig vid sin lillebror.
Men, men nu kallar plikterna igen gott folk! Ha det så bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0