Från ur och skur till konstnärligt skapande

Idag är Kitty på utflykt med dagis i ösregnet! Finns ju inget dåligt väder, bara dåliga kläder...
Jag var på föräldramöte på dagis i tisdags och vi blev bland annat informerade om den nya förskolan som Kittsans dagis ska flytta in på i vår. Det blir att gå från "ur och skur" till konst och skapande. Den nya förskolan är inriktad på att barnen själva ska få vara kreativa och konstnärliga och kunna måla, pyssla, snickra osv... på egna initiativ. Det kommer att finnas en övervåning med en stor atelje bland annat. Och så kommer det finnas olika stationer som alltid kommer att vara tillgängliga för barnen att arbeta/leka i när de vill. Förskolan kommer att rymma ca 80 barn! Med olika avdelningar så klart... Kitty ska vara på "rubinen". Jag tycker att det är grymt att barnen ska få kunna skapa saker på egna initiativ! Kul. Verkligen. *Gillar*.

Lillprins bus har inte sovit så bra i natt :(. Han har velat komma till famnen precis varenda kvart! Men det är för att han inte varit speciellt trött då han sovit så mycket under dagen... Idag ska han banne mig få vara vaken mer. Jag brukar låta honom sova som han vill, men då sover han 4-5 timmar i streck på eftermiddagen. Så jaa, jag kanske ska väcka honom om han sover för länge... Annars är prinsen, Kittys "lilljoj" (lillebror på kittyska, hon har svårt för "r", det blir "j"), en väldigt snäll bebis. Han knorrar inte lika mycket, lika med att magen är lite bättre =).
Jag och Nicko håller fortfarande på med LCHF-dieten, men jag vet inte om jag pallar med allt fett mera... Jag bara ryyyser när jag tänker på bacon och stekfläsk... Usch. Det är en sak att skippa sånt som innehåller mycket kolhydrater, det är inte det som är svårt... Det är fettet som börjar bli.... äckligt...
Nåja, det om detta... Nu ska jag glo in mina vänners bloggar!

Kommentarer
Postat av: henna

Oh va kul hoppas att kitty kommer trivas :) Pussa dom fina barnen från tant henna som saknar :)

2011-09-22 @ 19:15:31
URL: http://hennasblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0