Trött

Det har varit hektiska dagar på jobbet. Alla ordinarie har varit bortresta på kurs och vi vikarier har fått hålla ställningarna. Vilket har inneburit att vi har fått ta vårdplaneringarna på lasarettet eftersom det är prio att planera hem dem som är utskrivningsklara... Helt lätt har det inte varit. Men snart är det över. I morgon ska jag prata med min chef om några dagar jag sökt semester för, bara för att få vila upp mig någon dag mitt i veckan, de tre veckor jag har kvar att jobba. Det är ju även så att det är några röda dagar nästa vecka och veckan där på, så det känns bra det. För nu är jag trött! Jag har ischias och såå ont i mina höfter... Men det jobbigaste är att vara så supertrött när man kommer hem, att man inte orkar mer än att äta middag och bada med Kitty... Sedan är det god natt. Det finns inte att man ska orka med något annat. Känner därför att jag ska vara ledig någon dag mitt i de resterande veckorna så jag hinner ägnat tid åt busfröken.

I morgon går jag in i vecka 36 och BB väskan är så gott som färdigpackad! Jag har inhandlat en BH i stl 85D! Något har jag lärt mig sedan sist. Jag åker in med B-kupa och åker där i från med D! Jag blev rent förskräckt förra gången när jag vaknade med D-kupa, det är ganska obehagligt som jag minns det. Men efter ett tag gick jag ned till C och det kändes bättre. När jag fick Kitty åkte jag på mjölkstockningen från helvetet och låg och yrade med 39-40 graders feber i några dagar. Och pumpade och pumpade... Det är något av det värsta jag har varit med om. Värre än själva förlossningen. Jag trodde att jag skulle dö. Nu vet jag att man inte dör av mjölkstockning, men det är min skräck att få det igen, helt klart. Då spricker jag hellre hela vägen till baken tror jag... Hugaligen.

Det är knappt så att jag hinner tänka på bebisen och förlossningen. Det är jobb, jobb, hem till familjen och sedan somna innan man hinner borsta tänderna ungefär... Men om en månad, då kommer vår lilla palt! Det är plötsligt inte så länge kvar!

Gott med tisse tyckte Kitty




Mätt och nöjd Kitty på barn 4





Kommentarer
Postat av: Emma

Jag tror du har en liten krabat i magen som kommer hålla sig kvar där inne till den 29 juni!

2011-05-26 @ 22:37:39
URL: http://loverfool.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0