Kitty

Kitty har lärt sig att säga ett hundratal ord nu. Hon är snabb, hon kan lära sig ett nytt ord på en miut bara. Hon härmar allt man säger. Hon kan bygga enkla meningar som "vad hände?" "vad är det där?" "gå hem nu" "Kitty gungat". Hon gillar även att sjunga "akta dig-ta dig!" (lilla snigel) och "spindel klättra, klättra trån" (gissa vilken). Det är roligt att hon börjat prata om sig själv som "Kitty" =). Det är så sött när barn benämner sig vid namn. När är det de börjar använda "jag"?. "Min" och "du" säger hon i alla fall... En annan sak hon gör är att hon inte säger "kotte" utan "kotten" och inte "katt" utan "katten". Lite svårt för R har hon. Då blir det "jussin" (russin) och "taktor" (traktor). Men hey, hon är 22 månader gammal =). Jag var också jättetidig på att prata när jag var liten, så hon kanske har detta från sin mamma?

I går kväll kom Kittys farmmo och faffa! Det blev sent så Kitty sover ännu. Jag och älsklingen hoppas på att få smita i väg på bio... Det kan bli bra länge till nästa gång...

Vackra barn




Kommentarer
Postat av: Malin

Oj oj, coolt att Kitty är så stor nu =) Och att det snart är dags för en till bebis. Hoppas allt går bra för er =)

2011-06-02 @ 13:14:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0