30 dagar kvar

Kan ni fatta! Om ca 30 dagar är jag tvåbarnsmamma! Och Kittsan är storasyster! Det var ju nyss hon var bebis! Kitty som skulle vara "rockbäbis" och bara ha kläder i temat rock och döskallar och sådant. Jo, tjena. Alla kläder i stl 56 och 62 som vi köpt är rock och döskallar, sedan är det nästan uteslutande rosa och lila och Hello och sånt! Och Nicko är den som är värst, han köper nästan alltid prinsess och Hello. Nu har vi köpt massor med olika kläder till lillepalt, fast mest vitt av praktiska skäl, det kan vara varmt i sommar!

Jag tänker på förlossningen och när jag vaknar mitt i natten så ska jag erkänna att jag i bland tänker, fan jag skiter i det här! Jag vill inte föda... Jag har redan så ont i höfterna och i underbara underlivet på nätterna, vilket inte gör saken bättre... Men födas måste h*n ju... Har försökt fundera på alternativa smärtlindringsmetoder. Alternativ till epidural... Finns ju spinalbedövning som också är en ryggbedövning, men där man inte måste ha kvar slangen i ryggen och den räcker i ca 2 timmar (går att fylla på). Jag vill inte ha bedövning när det är dags att krysta, så då kanske den hunnit ta slut? Men tänk då om den tar slut när man har lite kvar av öppningsarbetet... Går smärtan från 0 till 100 då? Hur ska jag tänka? Är det någon som har några tips och råd?

Kitty pratar som en pratkvarn, nu säger hon "klara, färdiga, åk" när hon ska åka kana och hon säger exempelvis "pappa kommer snart?!" om han går i väg. Det kan komma många, många nya ord om dagen... En annan sak hon har börjat med, och det "roliga" är att hon förstår att hon retar oss när hon gör det, är att hon ropar "Nicko" efter sin far och "Sara" efter mig... Till en början sa vi "Meeen, du ska säga mamma eller pappa" (det gör hon ju nästan alltid ändå).... Men det är nog så att om man inte vill uppmuntra henne så ska man inte reagera så mycket på det.  Som jag sa så vet hon mycket väl att hon retas... Hon kan vara en riktig liten retsticka =)




Kommentarer
Postat av: Henna

Hej älskade gumman. nu är det inte länge kvar :) ska bli så spännande! det där med att gå från 0 till hundra stämmer inte riktigt min tog ju slut typ mitt i en värk och det var som att gå från 0 till 98 man blev otroligt chokad och skrek va faaaannn och annat vettu. saknar dig puss

2011-06-01 @ 13:07:14
URL: http://henkos.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0