10 år tillsammans

I dag är det min och älsklingens 10-års dag! Helt overkligt. Känns inte som om det har gått tio hela år sedan han kysste mig för första gången den där kvällen efter min födelsedagsfest... När han hade missat taxin... Helt sjukt. Tänk, bara tänk, om han inte hade missat taxin... Vi hade firat min 17-års dag hos Elin ocgh Sarah tidigare och Nicko dök upp som gubben i lådan tillsammans med Lena och vi började prata oavbrutet med varandra. Sedan gick vi "på stan" efter festen och Nicko följde med enbart för att han hade missat sin taxi... Han skulle upp och jobba på Gläntan 7.00 morgonen där på. Till slut hamnade vi hemma hos mig i min pyttelilla etta. Men inte själva. Jag tror vi låg 5 pers i min lilla säng och av någon märklig anledning (eller alkohol) så var det bara jag och Nicko som inte somnade. Han var ju tvungen att fara till jobbet och väntade på att ta taxi dit. Jag minns att jag tänkte att jag hittat min själsfrände den natten... När han skulle gå ut till sin väntande taxi så tog han tag i mig och kysste mig... Det var 10 år sedan idag. Det var bara början... Nu har vi barn tillsammans och vi ska gifta oss! Tänk om han inte hade missat taxin? Men det finns ingen mening med att tänka så. Jag tror att det var meningen att vi skulle träffas, det har alltid känts så! Tyvärr blev det inget giftermål nu som det var planerat sedan ett tag tillbaka... Det blir nästa år! Vår älskade lillepalt har kommit emellan, men det är också meningen  att vi ska ha lillepalt nu. Gifta sig kan man göra när som helst och vi kan lika gärna vänta ett år till. Man ska inte underskatta hur mycket jobb det ändå är med ett bröllop, även om vi ska ha en mindre variant utan blomsterarrangemang för 10.000 och utan chokladfontäner. Dessutom skulle det nog vara kul att ha en liten bröllpsresa och kunna dricka en paraplydrink eller två... Men... Allt kommer lägligt för den som kan vänta!

Jag älskar♥ dig gubben!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0