VAB-dagar

Har varit hemma med Gullefjun onsd-tords. Kitty är förkyld. I natt hostade hon och hostade och hostade och hostade och hostade... jag höll på att bli galen! Stackers liten. Inte hjälpte det med hostmedecin heller. Jag tog på mig vabben denna gång eftersom att Nicko har vabbat så mycket. Men jag hade egentligen inte ro att göra det. Sedan ringde de från jobbet och sa att jag måste komma, "akut"-ärende på mitt område... Men jag sa att jag kommer på fredag. Jag har njutit av dessa mitt-i-veckan-dagar med Kitty. Men jag har också haft jätteont i fogarna och försökt passa på att vila. Det har hjälpt! Men det behövdes två dagar. Jag vet inte vad jag ska göra... Jag ska jobba till 17/jun. Det bara måste gå... Men det är rent utsagt som att nån har slagit på mitt bäcken med slägga när det är som värst :(.

Det är inte lika rosaskimrande att vara gravid denna gång. Det var mycket lättar fysiskt med Kitty. Skrev examensarbetet när jag väntade henne och kunde vila när jag ville. Den här gången vet man också vad det är man går och väntar på, det känns mer "på riktigt". Så väntan känns längre. Det är 3 månader kvar till BF och det är en oändligt lång tid... Som man ska ha ont... som man ska vara tjock... Det är ju värt det i slutändan. Men just nu är jag bara leds... Och som vi längtar efter lillepalt! En liten bror eller en liten syster som ska sova på ens bröst, snutta tisse, bajsa gult, spy, le mot oss och vara alldeles underbar =)

Idag har vi tvättat massor. Kitty har fått en stor låda kläder av mormor. Kläder som lillmoster Frida haft. Hur fina kläder som helst. Sedan fick hon ju även en stor klädpåse av fammo på klädbytardagen. Så nu har hon en helt ny garderob att växa ur... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0