UL och CTG

BF + 5. I dag har vi varit på ultraljud och CTG. Ultraljudet visade bland annat att det fanns tillräckligt med fostervatten och att flödet till navelsträngen var bra. Lillepalt har det gott och väger uppskattningsvis 4 kg +. Den barnmorska som undersökte mig tyckte inte att livmodertappen var mogen :(. Sedan togs ett CTG och jag fick sitta med det i 45 minuter, eftersom lillepalt var vaken och sjövild i magen och då var pulsen riktigt hög. De ville vänta och se paltens vilopuls. Min vilopuls var 129/71, vilket är väldigt bra. Så kontentan av i dag är att det bara är att vääääänta.... Man kommer inte att sätta igång detta nu eftersom allt ser bra ut. Troligtvis blir det dock inte någon bebis idag eller ens i morgon... Jag fick med mig citodon och sömntabletter och ska se till att vila. Har en ny tid måndag 11/7, men vi får väl innerligt hoppas att bebisen kommer innan dess!!!!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0