I vår bubbla...

I veckan var vi på BVC och Alexander hade gått upp till 4115 gram och är nu 54,5 cm lång. Han ammas och sover. Han kan vara vaken ganska långa stunder och sover sedan så man måste väcka honom för matning. I bland gör han inget annat än hänger i tissen =). Fast det är lite jobbigt att det ska ammas hela tiden, eftersom Kitty också vill ha uppmärksamhet. Gumman har kommit in i trotsåldern med buller och bång! Innan Xander kom till oss rådde lugnet före stormen... Men nu har Kittys trots gått från noll till hundra och hon får utbrott och testar oss hela tiden, Puhh!! Men vi måste alla vänja oss vid det här nya livet, med en ny liten familjemedlem. Jag försöker att inte ha dåligt samvete för att Kitty får mindre av mig och min tid, eftersom de faktiskt är två som ska dela på den nu. Kitty vill ha allt som lillebror har, hon har sprungit upp på nätterna och ropat efter mig, vilket har känts jobbigt. Men det är inte så konstigt. Hon vill vara bebis och lägger sig i babyfliften till vagnen och gråter som en bebis, sätter sig i babysittern. Annars är hon väldigt gullig mot sin bror och ger honom tutten, stoppar om honom, hjälper till med blöjbyte och sådant.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0