Men Kitty, man får ju inte äta snö!

Som rubriken lyder, men lyder det gör inte Kitty... Hon tror kanske att snö är glass...




Kittan är på dagis och busar av sig nu och jag söker jobb, men hur stora chanser har man när man är gravid...? Då måste man ju framstå som helt oumbärlig. Att de inte kan hålla sig tills det får tillbaka mig från föräldraledigheten... Stora chanser alltså, speciellt som det ser ut på arbetsmarknaden idag där endast de starkaste överlever... Nej efter föräldrarledighet får vi nog flytta till Övertorneå, Malå eller Smygehuk om jag ska få ett bra jobb... Jag vill inte framstå som någon bitterfitta, men i bland känns det bara som om man återvänder till ruta ett hela tiden... När ska det ge med sig? Men det är bara att försöka hålla fokus på det som är bra och inte hänga läpp för skitsaker...

Nu ska jag passa på att stäääda medan Kitson är på dagis. Kan inte bara sitta och gnälla, hormonstinn och bitsk som en piraya... Ska försöka muntra upp mig med en halv form kladdkaka, minst...

Puss på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0