Livet är fullt av val...

Jag blev uppringd av chefen på beslutsenheten.... Hon hade vikariat till mig. Det är grav-vik, alltså vik för en tjej som ska få barn och kommer bli sjukskriven nu. Det är även en tjej där som redan fått bebis, så det har som sagt uppstått behov där, vilket jag räknat med... Jag skulle alltså få ett långvikariat och därefter, med stor sannorlikhet, kunnat bli "inpoolad", alltså få en tjänst inom socialförvaltningen. Men vad skulle jag svara chefen? Jaa, joo, jag ska ju som sagt ha barn själv... Fast det är ett tag kvar. Det är 23 veckor kvar. Då sa chefen att hon skulle återkomma till mig på tisdag när hon visste hur den här tjejen skulle vara sjukskriven... Så det är inte helt kört. Jag får kanske jobba en 20 veckor i alla fall... Men jag förstår samtidigt om det blir nej eftersom de måste hitta en ny vikarie till sommaren då...

Livet är som sagt fullt av val... När jag/vi bestämde oss för ett andra barn så visste jag ju att det skulle påverka mina chanser/möjligheter att få jobb på socialförvaltningen här. Men vi valde att försöka skaffa barn. Och vi hann inte ens försöka, pebbles blev till på en gång. Jag måste säga att jag är mycket nöjd med att jag valde barn i stället för "karriär"... Jag älskar redan pebbles och jag tycker om att vara gravid. Jag ser så oerhört mycket fram emot i sommar när vi sitter hela familjen i parken och bara myser... Jobba hinner man. jag hinner nog bli en 50 årig bitter "soc-tant" vad det lider...  Jag är lycklig med det vi har nu. Småbarnsåren kommer inte tillbaka när de är förbi (om man inte gör som morsan). Men, vi får i alla fall hålla tummarna för att jag får jobba fram till sommaren! Det vore ju för väl det. Får som sagt veta på tisdag.



Och på onsdag är det ultraljud!

Måste bara berätta att jag och Kitty var på Eddabadet igår och det var en riktig hit! Ungen var så lycklig och badade och plaskade på i lagunen i timmar! Det är ett otroligt fint bad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0