Dagistjejen

Kitty är en tjej som gillar att gå på dagis. Hon har varit mellan 9-15 timmar i veckan och jag tycker det har varit lagom. Jag jobbar ju mest kvällar, nätter och helger så det har blivit så. Det blir så skönt att vara hemma i sommar, då kan hon vara sina 15 timmar och leka med kompisarna, sedan ska vi ha utflykt i det gröna och invadera lekparkerna. Jag planerar att vara ledig hela juni. Sedan vill jag vara ledig 1,5 år med pebbles. Tänk så skönt att få vara ledig nästa sommar också, två på rad... Men samtidigt vet jag ju att det är under somrarna man har chans att få in en fot någonstans, så det smartaste vore att jobba nästa sommar... Men man ser ju då. Det är lite svårt att planera sådant i förväg. Man kan ju inte skärskåda framtiden direkt...

 Nu är Kittan på dagis och vad ska jag göra? Jag har inte så mycket jobb inplanerat denna vecka. Både skönt och frustrerande. Men i går kväll var jag på långprommis med Jessica från jobbet och hon sa att det var många av de ordinarie som skulle ta ut semestrar snart och då blir det nog jobb så det räcker. Just nu är det på sätt och vis skönt att bara sitta vid datorn och äta choklad för det är inte ofta man får det. Vara för sig själv menar jag.

Idag fyller bror min år och vi ska dit och gratta honom senare.
Ha det gott så länge =)

Kits dagisfoto





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0