Vecka 21

Från min graviditetsuträknare på www.familjeliv.se

Vecka 21

Din graviditet startade Fre 24 sep 2010.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Fre 8 okt 2010 (ägglossningen).
Du är i vecka 21.
Du har gått 20 fulla veckor och 0 fulla dagar (v20+0).
Du är i 5:e kalendermånaden.
Du är i 6:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Tors 30 jun 2011
Du har 139 dagar kvar till beräknad förlossning.

Jag är på dag 141 av 280 (50,4%)


Just nu vill jag bara gå och lägga mig eftersom Kitty hade svårt att sova natten till idag, förmodligen en biverkning av astmasprayen. Hon var uppe och gästspelade mellan 24.00-03.00. Men icke går det att natta småbus och gå och lägga sig för grannen har disco... Jag och mina grav.hormoner är på krigsstigen här kan jag säga. Blir det inte tyst snart så ska jag då se till att det blir det... Killen är redan varnad så det lär ju inte bli så kul för honom. Graviditetshormoner är inte att leka med. Jag fick hålla i mig för att inte knuffa bort tanten som satte sig bredvid mig på bussen idag. Hon luktade blöt gammal askkopp. Jag ville bara kräkas på henne. Just nu har jag väldigt svårt att förstå att jag har rökt själv. Det finns ju ingen värre lukt än cigarettfimp! Hoff, jag är inte på humör alls... Jag tittade på Disneyfilmen Trassel med Kitty innan vi skulle hoppa i säng och grinade och snorade gjorde jag, det erkänner jag. Sedan skulle det bli så skönt med sängen, men vi får se hur det blir med den biten. Känner att jag förvandlats till supersurasunksara som förmodligen ringer jag störningsjouren en minut efter 22.00.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0