MVC och sjukgymnasten

I går var jag på MVC. Min barnmorska var borta så jag fick låna en annan. Kort kan jag bara säga att jag vill ha den jag hade i Umeå när jag väntade Kitty, Helena, men det går ju inte... Henne gillade jag. Den jag har nu är väl också bra, men hon har en helt annan personlighet...

Vecka 28

SF: 28 cm (samma med Kitty)
Järnvärdet: Bättre, får kanske sluta med järntabletter snart, halleluja!
Fosterljud: 148 slag/minut (Tror att Kitty låg runt 142 slag/minut)
Huvudet var inte fixerat i bäckenet. Jag tror att Kitty hade fixerat sig.

Upplever att jag mår bra, men börjar bli lite "tungandad". Den här lilla bebisen är, som sin storasyster också var, sjövild i magen. Det bökas och knuffas och sparkas och bänglas där inne. Hickar gör den också. Det gjorde Kitty jätteofta, även då hon kom ut. Det verkar som om de har lite samma temperament. Den här lilla kurar också ihop sig på högra sidan av magen, precis som storasyster gjorde =). Just det, mycket sammandragningar har jag också! Här om dagen hade jag typ 6 sammandragningar i timmen. Undra just om det var för att jag gjort nåt... Nu kommer det hela tiden med jämna mellanrum, lite jobbigt om man just då råkar prata med en klient eller om man kör. Puuhhh!

Tyvärr har foglossningarna blivit värre. Det är väl bättre och sämre dagar, men jag kan inte promenera speciellt långt och jag får ont av att köra bil... Speciellt vår egen då. Jobbets går mycket bättre att köra. I går rände jag och letade skor åt Kitty efter jobbet och klev in och ut ur bilen 5-6 gånger. Det var inte speciellt smart. Så i dag har jag haft en dålig dag.

I dag var jag i allaf all tillbaka till sjukgymnasten och fick ett foglossningsbälte. Får se om det hjälper lite. Ska ha detta när jag går och står. På jobbet sitter jag ju mest och det går mkt bättre nu med svankstöd. Känns inte som att jag sitter på ett järnspett längre. Sjukgymnasten sa även att det inte behöver bli värre nu, det kan snarare bli bättre när bebisen fixeras med huvudet nedåt, då blir bäckenet mer stabilt.

Nu ska jag läsa. Har fått ett paket böcker från Adlibris. De har bokrea. Böckerna jag köpte kostade mellan 19 och 38 kr. Gratis frakt dessutom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0