Magsjuka ;(

I natt åkte lilla gumman♥ på magsjuka... Jag låg och läste i soffan vid 24.00, skulle precis till att gå och lägga mig,  när Kitty och Nicko kom upp och Kitty hade spytt i sängen. Och glödande het var hon också. Där efter spydde hon ett par gånger, bland annat över hela mamma, och så fick vi bädda ned oss i soffan med hink och vätskeersättning. Jag och Nicko kollade på en ny, men riktigt dålig, film med Nicholas Cage medan Special K halvsov i min famn. Efter filmen hade hon fått i sig tillräckligt med vätskeersättning och inte spytt igen så då fick hon gå och lägga sig. Hon sov till 10.30. Så länge har hon aldrig sovit. I dag har hon haft ganska hög feber och hon är fortfarande jättedålig i magen. Det är inte så lätt att säga vad det är hon har för magsjuka. 1. Kan vara Cryptosporidium. Jag har varit dålig i magen i flera dagar (hann ju dricka jättemycket vatten innan misstanken om cryptosporidium. Men å andra sidan har de inte hittat något i vattnet än trots så många sjuka...). 2. Dennis spydde två dagar innan de åkte hit, i tisdags förra veckan alltså. Så det kan vara P-vaara-magsjuka. Eddie spydde också i går. Han har inte druckit något vatten och det är mycket längre inkubationstid på parasiten. Men oavsett vad det är så är det inte så kul. Man vill inte höra talas om parasiter i vare sig vatten eller mage när man är gravid... Inte för att de har visats att det påverkar fostret , men ändå. Jag vill inte ha amöbor i magen. Nu mår jag dock bra igen, peppar pappar. Ska till MVC i morgon för provtagning mm, men det är nog som det ska med lillepalt. H*n bökar då på som bara den och hickar.

Annars har det varit en trevlig helg med grillning, lekar, middag och Leos lekland. Trots att många varit lite halvrisiga, så har vi haft kul. Sofie och Micke var också här söndag-måndag. Kitty fick en egen klocka av dem, ni kan tro hon är stolt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0