Arbete och master...

Kitty är lämnad på dagis och jag sitter och ringer runt på olika jobb, vilket är riktigt långtråkigt och pain in the ass! Eftersom det inte givit mig någon vidare utdelning... Än. Men skam den som ger sig! Blir bara så leds på att smila upp mig för arbetsgivare och försöka framställa mig i bra dager, när jag bara vill skrika rakt ut!

I går var jag i alla fall i Umeå på en föreläsning med Stefan Morén och han fick det att låta så enkelt det där med utvärdering och forskningsfilosofi, så jag tyckte att jag såg ljuset i tunneln... eller så var det tunnelseende på grund av trötthet, efter att ha masat mig upp halv fem med en superpigg tös... Just nu försöker jag alltså uppgradera min fil.kand till en fil.mag, alltså studier på master/magisternivå. Jag tänker läsa in min masterexamen på fristående avancerade kurser och har börjat med "kvalitet, utvärdering och verksamhetsutveckling i socialt arbete". Sedan funderar jag på att läsa "socialt arbete med äldre". Fördelen är ju att kurserna går på halvfart så jag kan kombinera med ett jobb. Om jag nu haft nåt! Jävlar, det börjar bli lite bitterfitta-varning på mig, men jag måste få bikta mig lite... Alla mina problem är dessutom alliansens fel... Undra om man skulle börja supa också... Men en sak är säker, blir det en ny moderatregering så kommer vi nog seriöst att utvandra till Norge! Var så säker!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0