Vilken vecka!

Först var det incidenten med börsen, sedan borttappat kommun id. Men jag har hunnit med mer än så. I går var jag på tjänsteärende ute i kommunen. Sju mil från stan gick växellådan sönder i bilen! Jag fick klara mig på 2:an och 5:an tillbaka till stan. Det gick. Men sedan fick bilen hämtas till reparation. (Bilskrället hackar också när man börjar köra med den.) Men tro fan att bilmekanikern inte hittade något fel på bilen! På något mystiskt vis hade växlarna självläkt under natten och fungerade igen. Är det inte märkligt? 3:ans växel var ju helt trasig i går... Skumt! Däremot konstaterades att jag förlagt "blippen" till garageporten på stadshset, så man varken kan komma sig in eller ut... Men hur? Jag blippade när jag åkte in i garaget´. Men sedan? "Blippen" var i alla fall inte i någon av mina fickor eller i väskan. Hur virrig kan man få lov att vara??? Nu ska det bli riktigt skönt med helg! Rekreation!

Bara 3 veckor kvar på mitt vikariat... Ja, chefen skulle komma tillbaka sista veckan och först då får jag veta om de behöver mig ett tag till... Annars blir det att jag läser fördjupningskursen som handlar om kvalitet, utvärdering och verksamhetsutveckling i socialt arbete. Det är plan B. Måste bara säga att jag faktiskt saknar Umeå en hel del! Jag känner liksom ett sug där i från. Men inte Nicko, han är jättetrött på Umeå.

Kitty har börjat stå själv, utan att hålla i något och hon blir så glad när hon kan att hon ger i från sig riktigt höga och gälla lyckotjut! Hon går efter möbler och mellan möbler som hon når att ta tag i. Hon är också jätteduktig på att komma i håg vad saker heter och så pekar hon på allt och vill att man ska säga vad det heter. "Titta där! säger hon hela tiden, "titta där!"


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men jäklar!!! Hon är så sööööt!! Vilken underbaring. Jag vill träffa er. Umeå saknar er också. //Sandra

2010-07-26 @ 19:15:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0