Förskolan

Tidigare sa man ju alltid dagis. Nu heter det förskola och förskoleklasser... Kittys andra dag gick lika bra som den första. Kittys fröken tyckter att Kitty är ett socialt, glatt och öppet barn som har ögonkontakt och ler mycket. Jag måste bara få skryta lite för man blir så glad när man som förälder får komplimanger angående sitt barn. Men väl hemma förvandlades hon till ett äkta minimonster med ett humör som heter duga! Det är inte nådigt när hon har så ont i munnen, tro mig! Hon har haft det riktigt jobbigt i dag och humöret var inte på topp som sagt. Stackars liten. Man önskar att man kunde ta över det onda frå henne. Jag vet själv hur j-vla ont det gör att få visdomständer. Det är inte kul alls!

Kittys dagis, hrm, förskola (för mig heter det fortfarande dagis, jag behöver väl inte vara så "politiskt korrekt" alltid), ska nybyggas nu i höst och sedan ska de göra en nystart med lite andra saker i fokus. Där i bland ska de ha som utgångspunkt att barnen kan ta för sig själva och vara kreativa i stället för att få allt serverat. Den nya förskolan ska byggas precis här i närheten och då ska det vara två avdelningar, en för små barn och en för lite större. Denna förskola har även som princip att de går ut i alla väder, även om det är kallt eller regnar. Men då går det bara ut kort. Barnen sover middag ute i vagn. Detta passar Kitty eftersom det är så hon alltid sovit bäst. Maten de får lagas i deras eget kök och lagas från grunden. Sedan ställs det fram ett buffébord där barnen får ta för sig själva.

Kitty ska vara där fem timmar om dagen tre dagar i veckan. Det är lagom tycker jag. Sedan blir det inte så stor omställning den dag jag och Nicko båda har heltidsjobb.

Nu ska jag titta på Lost, måste se hur serien slutar! Har hittills sett precis alla avsnitt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0