Dagisbarnet

I dag var det Kittys första dag på dagis! Hon hann bli frisk. Hon var feberfri hela söndagen. Nu är hon frisk, men tänderna! Tand nummer 9 och 10 har kommit nu. Tand 9 fanns bara helt plötsligt långt bak i överkäken, vi hade missat den helt. Tand 10 är en djävulsk en med fyra rötter långt bak i underkäken som precis spruckit fram! Ajajaj! Nog märks det att hon har ont och snoret bara forsar... Men dagis var en hit! Vi fick ett väldigt positivt intryck! När vi kom hade de ordnat en krok och låda i kapprummet som det stod Kitty på och en bild på en liten elefant som ska bli hennes symbol. I toaletten hängde en handduk under namnet Kitty och en bild på samma lilla elefant! En bonus de har på dagiset är att de lär alla barnen teckenspråk! Hur coolt är inte det? Kitty kastade sig över alla leksakerna, speciellt bilarna och jag måste säga att jag fick en bra magkänsla då det gällde förskolelärarinnan som har inskolningen med oss. Hon var ny på dagiset, men hade jobbat många år på ett annat.
I dag har jag även skrivit in mig på AF (blä!) och kontaktat chefen på behandlingshemmet jag hade vik på i våras... Så vi får väl se. Jag håller ju tummarna stenhårt för att jag ska tillbaks till beslutsenheten.

Är sommaren officiellt över nu? Jag tror det. Skönt på sätt och vis, jag älskar ju hösten!

sommar...




...blev höst!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0