Hallåj

Nu kan vi äntligen räkna oss som friska och i morgon har redan en hel arbetsvecka gått. Det är så otroligt kul att vara tillbaka på jobbet och jag hoppas verkligen att jag får stanna! Dagarna går så fort, man är hemma 17-17.30 och då är det middag, sedan bad och saga och god natt. Alex orkar nätt och jämt vara uppe till sju, så man har inte så mycket tid för lek...
 
Därför ska jag ta en Kitty-dag på lördag och bara göra nåt kul med gumman. Bio eller Leos eller badet. Sedan blir det att jag tar en Alex-dag på söndag. Känner att jag vill göra något eget med barnen... Hemma blir det så kaosartat i bland, tex jag ska leka med Alex, men då måste K kissa mitt i det eller så "tar hon för sig" av min uppmärksamhet på annat sätt... Eller omvänt, jag ska läsa godnattsaga för Kitty och A försöker slita boken till sig, eller passar på att skjuta bort en stol till diskbänken eller nåt. Ja, ni fattar... De har ju liksom börjat konkurrera om uppmärksamheten. När jag kommer från jobbet tror de att den som grinar högst får mest uppmärksamhet. Längtar till helgen, det ska bli så kul att skämma bort dem var för sig. Sedan måste jag få en minut över till maken och lite film och så, kanske en flaska rött? :) Kanske det...
 
G´natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0